
Opublikowany: 25.04.2024/
Jak wymyślić hasło reklamowe? Jeśli się już nad tym zastanawiasz, oznacza to, że jesteś na dobrej drodze! Bo, wbrew pozorom, opracowanie chwytliwego claimu czy hasła nie jest wcale takie proste. Zacznijmy jednak od tego co to jest hasło reklamowe? To ważny element strategii marketingowej każdej firmy, warto zadbać o to, by było dobrze zaprojektowane. Chcesz pomóc w budowaniu rozpoznawalności marki, zwiększeniu sprzedaży i komunikowaniu wartości marki? Czytaj dalej!
Hasło reklamowe to inaczej slogan – krótkie, chwytliwe zdanie lub fraza.
Po co tworzymy hasła reklamowe? To dość proste: chcemy promować produkt, usługę czy markę. Dlatego właśnie marketerzy dbają o to, aby slogan w zwięzły sposób przedstawiał kluczowe cechy i zachęcał do zakupu.
Może też zwiększać rozpoznawalność marki, stając się nieodłącznym elementem jej identyfikacji i komunikacji. Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji? Zacznij od chwytliwego sloganu, który wyrazi wartości i idee brandu.
Zacznijmy od tego, jakie powinno być hasło reklamowe:
Wskazówka. Jeśli marka działa na rynkach międzynarodowych, hasło powinno być łatwe do przetłumaczenia bez utraty znaczenia.
Widzisz, jak krótkie i chwytliwe są te frazy? Warto się tym zainspirować!
Opracowaliśmy dla Ciebie 9 kroków, dzięki którym stworzysz dobre hasło reklamowe!
Co chcesz osiągnąć hasłem? Zwiększyć rozpoznawalność marki? Zachęcić do zakupu produktu? Wzmocnić pozytywny wizerunek firmy?
Określ, kim są Twoi odbiorcy? Jakie mają potrzeby i oczekiwania? Jaki język jest dla nich naturalny i z jakim komunikatem będą się utożsamiać? W tym celu przydać Ci się może wiedza na temat tworzenia persony zakupowej.
Sprawdź, jakie hasła reklamowe stosują Twoi konkurenci? Jak możesz się wyróżnić? Co zrobisz lepiej, ciekawiej, bardziej nowocześnie?
Przejrzyj przykłady chwytliwych haseł reklamowych z różnych branż. Zobacz, co Ci się podoba, i co rezonuje z Twoją marką.
Zrób z zespołem burzę mózgów! A jeśli nie masz osób, które mogłyby Cię wesprzeć, skorzystaj z narzędzi do generowania sloganów albo zrób mapę myśli pełną najciekawszych pomysłów, inspiracji, tematów, a nawet pojedynczych słów, które w jakiś sposób napędzają treść.
Hasło powinno być krótkie, łatwe do zapamiętania i wymówienia. Dlatego jeśli na tym etapie masz jeszcze długie, zawiłe slogany – to najwyższa pora z nich zrezygnować.
Stosuj gry słowne, rymy, aliteracje, aby hasło było bardziej chwytliwe. Zadbaj też o to, aby hasło wzbudzało emocje: niech skłania do refleksji, bawi, napędza, budzi pozytywne skojarzenia, motywuje.
Gdy masz już wybrane jedno, dwa, maks trzy różne hasła, przeprowadź badanie w grupie testowej, aby sprawdzić, jak ludzie odbierają dany slogan. Jak wymyślić dobre hasło reklamowe, które spodoba się zarządowi, to jedno: ale musi też podobać się odbiorcom!