Opublikowany: 25.04.2024/
Jak wymyślić hasło reklamowe? Jeśli się już nad tym zastanawiasz, oznacza to, że jesteś na dobrej drodze! Bo, wbrew pozorom, opracowanie chwytliwego claimu czy hasła nie jest wcale takie proste. A ponieważ hasło reklamowe to ważny element strategii marketingowej każdej firmy, warto zadbać o to, by było dobrze zaprojektowane. Chcesz pomóc w budowaniu rozpoznawalności marki, zwiększeniu sprzedaży i komunikowaniu wartości marki? Czytaj dalej!
Hasło reklamowe to inaczej slogan – krótkie, chwytliwe zdanie lub fraza.
Po co tworzymy hasła reklamowe? To dość proste: chcemy promować produkt, usługę czy markę. Dlatego właśnie marketerzy dbają o to, aby slogan w zwięzły sposób przedstawiał kluczowe cechy i zachęcał do zakupu.
Może też zwiększać rozpoznawalność marki, stając się nieodłącznym elementem jej identyfikacji i komunikacji. Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji? Zacznij od chwytliwego sloganu, który wyrazi wartości i idee brandu.
Zacznijmy od tego, jakie powinno być hasło reklamowe:
Wskazówka. Jeśli marka działa na rynkach międzynarodowych, hasło powinno być łatwe do przetłumaczenia bez utraty znaczenia.
Widzisz, jak krótkie i chwytliwe są te frazy? Warto się tym zainspirować!
Opracowaliśmy dla Ciebie 9 kroków, dzięki którym stworzysz dobre hasło reklamowe!
Co chcesz osiągnąć hasłem? Zwiększyć rozpoznawalność marki? Zachęcić do zakupu produktu? Wzmocnić pozytywny wizerunek firmy?
Określ, kim są Twoi odbiorcy? Jakie mają potrzeby i oczekiwania? Jaki język jest dla nich naturalny i z jakim komunikatem będą się utożsamiać?
Sprawdź, jakie hasła reklamowe stosują Twoi konkurenci? Jak możesz się wyróżnić? Co zrobisz lepiej, ciekawiej, bardziej nowocześnie?
Przejrzyj przykłady chwytliwych sloganów z różnych branż. Zobacz, co Ci się podoba, i co rezonuje z Twoją marką.
Zrób z zespołem burzę mózgów! A jeśli nie masz osób, które mogłyby Cię wesprzeć, skorzystaj z narzędzi do generowania sloganów albo zrób mapę myśli pełną najciekawszych pomysłów, inspiracji, tematów, a nawet pojedynczych słów, które w jakiś sposób napędzają treść.
Hasło powinno być krótkie, łatwe do zapamiętania i wymówienia. Dlatego jeśli na tym etapie masz jeszcze długie, zawiłe slogany – to najwyższa pora z nich zrezygnować.
Stosuj gry słowne, rymy, aliteracje, aby hasło było bardziej chwytliwe. Zadbaj też o to, aby hasło wzbudzało emocje: niech skłania do refleksji, bawi, napędza, budzi pozytywne skojarzenia, motywuje.
Gdy masz już wybrane jedno, dwa, maks trzy różne hasła, przeprowadź badanie w grupie testowej, aby sprawdzić, jak ludzie odbierają dany slogan. Jak wymyślić dobre hasło reklamowe, które spodoba się zarządowi, to jedno: ale musi też podobać się odbiorcom!