Co to jest i jak wymyślić dobre hasło reklamowe?

Opublikowany: 25.04.2024/mateusz

co to jest hasło reklamowe

Jak wymyślić hasło reklamowe? Jeśli się już nad tym zastanawiasz, oznacza to, że jesteś na dobrej drodze! Bo, wbrew pozorom, opracowanie chwytliwego claimu czy hasła nie jest wcale takie proste. A ponieważ hasło reklamowe to ważny element strategii marketingowej każdej firmy, warto zadbać o to, by było dobrze zaprojektowane. Chcesz pomóc w budowaniu rozpoznawalności marki, zwiększeniu sprzedaży i komunikowaniu wartości marki? Czytaj dalej!

Spis treści
  • Co to jest hasło reklamowe?
  • Jak wymyślić dobre hasło reklamowe? Cechy sloganu, o których warto pamiętać
  • Jak stworzyć hasło reklamowe? Krok po kroku

Co to jest hasło reklamowe?

Hasło reklamowe to inaczej slogan – krótkie, chwytliwe zdanie lub fraza. 

Po co tworzymy hasła reklamowe? To dość proste: chcemy promować produkt, usługę czy markę. Dlatego właśnie marketerzy dbają o to, aby slogan w zwięzły sposób przedstawiał kluczowe cechy i zachęcał do zakupu.

Może też zwiększać rozpoznawalność marki, stając się nieodłącznym elementem jej identyfikacji i komunikacji. Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji? Zacznij od chwytliwego sloganu, który wyrazi wartości i idee brandu. 

Jak wymyślić dobre hasło reklamowe? Cechy sloganu, o których warto pamiętać

Zacznijmy od tego, jakie powinno być hasło reklamowe:

  • Krótkie i zwięzłe. Hasło powinno być łatwe do zapamiętania i powtórzenia – generalnie im mniej, tym lepiej!
  • Chwytliwe. Dobrze, aby slogan przyciągał uwagę i wzbudzał zainteresowanie.
  • Oryginalne. Nie kopiuj, nie inspiruj się przesadnie – Twoje hasło nie powinno być kopią sloganów innych marek.
  • Dopasowane do odbiorców, w tym języka i preferencji grupy docelowej.
  • Atrakcyjne wizualnie. Forma graficzna hasła również ma znaczenie i powinna być spójna z identyfikacją wizualną marki (ale tym możesz zająć się już nieco później).

Wskazówka. Jeśli marka działa na rynkach międzynarodowych, hasło powinno być łatwe do przetłumaczenia bez utraty znaczenia.

Przykłady dobrych haseł reklamowych:

  • Nike: „Just Do It”
  • Coca-Cola: „Otwórz się na radość”
  • Apple: „Think different”
  • Volkswagen: „Das Auto”
  • Orlen: „Vitay”

Widzisz, jak krótkie i chwytliwe są te frazy? Warto się tym zainspirować!

jak wymyślić hasło reklamowe

Jak stworzyć hasło reklamowe? Krok po kroku

Opracowaliśmy dla Ciebie 9 kroków, dzięki którym stworzysz dobre hasło reklamowe!

1. Zdefiniuj swój cel

Co chcesz osiągnąć hasłem? Zwiększyć rozpoznawalność marki? Zachęcić do zakupu produktu? Wzmocnić pozytywny wizerunek firmy?

2. Poznaj swoją grupę docelową

Określ, kim są Twoi odbiorcy? Jakie mają potrzeby i oczekiwania? Jaki język jest dla nich naturalny i z jakim komunikatem będą się utożsamiać?

3. Przeanalizuj konkurencję

Sprawdź, jakie hasła reklamowe stosują Twoi konkurenci? Jak możesz się wyróżnić? Co zrobisz lepiej, ciekawiej, bardziej nowocześnie?

4. Zbierz inspiracje

Przejrzyj przykłady chwytliwych sloganów z różnych branż. Zobacz, co Ci się podoba, i co rezonuje z Twoją marką.

5. Burza mózgów

Zrób z zespołem burzę mózgów! A jeśli nie masz osób, które mogłyby Cię wesprzeć, skorzystaj z narzędzi do generowania sloganów albo zrób mapę myśli pełną najciekawszych pomysłów, inspiracji, tematów, a nawet pojedynczych słów, które w jakiś sposób napędzają treść.

6. Postaw na prostotę

Hasło powinno być krótkie, łatwe do zapamiętania i wymówienia. Dlatego jeśli na tym etapie masz jeszcze długie, zawiłe slogany – to najwyższa pora z nich zrezygnować.

7. Wykorzystaj siłę słów!

Stosuj gry słowne, rymy, aliteracje, aby hasło było bardziej chwytliwe. Zadbaj też o to, aby hasło wzbudzało emocje: niech skłania do refleksji, bawi, napędza, budzi pozytywne skojarzenia, motywuje. 

8. Sprawdź, czy to działa!

Gdy masz już wybrane jedno, dwa, maks trzy różne hasła, przeprowadź badanie w grupie testowej, aby sprawdzić, jak ludzie odbierają dany slogan. Jak wymyślić dobre hasło reklamowe, które spodoba się zarządowi, to jedno: ale musi też podobać się odbiorcom!