
Opublikowany: 6.06.2024/
Ktoś zaproponował Ci działania SEO na stronie i nie wiesz, o czym mowa? A może od dłuższego czasu zastanawiasz się nad tym, na czym polega pozycjonowanie strony internetowej i czy to coś, o co powinieneś zadbać? Z myślą o wszystkich najczęstszych wątpliwościach przygotowaliśmy ten artykuł, w którym podpowiemy Ci, na czym polega pozycjonowanie strony w Google (i innych wyszukiwarkach), co wchodzi w skład najczęstszych działań SEO oraz kiedy będą Ci potrzebne.1
Zacznijmy prosto, bo od krótkiej definicji SEO.
Pozycjonowanie strony to inaczej SEO, czyli Search Engine Optimization. Mówiąc prosto, pozycjonowanie to zbiór działań, których celem jest poprawa widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że strona wyświetla się wyżej, gdy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę określone słowa kluczowe związane z zawartością strony, jest więc większa szansa, że ją odwiedzi i skorzysta z jej oferty.
Głównym celem pozycjonowania jest zwiększenie organicznego ruchu na stronie, czyli liczby odwiedzających, którzy trafiają tam prosto z wyszukiwarki.
Pamiętaj: Im większa widoczność strony, tym więcej osób ją odwiedzi, co może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży, generowanie leadów lub budowanie świadomości marki.
Najczęściej pozycjonowanie można podzielić na trzy główne kategorie działań: on-site (to, co na stronie), off-site (to, co poza stroną – np. link building) oraz contentowe (tworzenie treści). Dlatego opisując, na czym polega pozycjonowanie strony w internecie, odniesiemy się właśnie do tego podziału.
To link building, czyli budowanie odpowiedniego profilu linkowego strony, w skład którego wchodzi na przykład:
Jeśli chodzi o content, czyli treści na stronie, najważniejszy jest obszar tworzenia i optymalizacji. Chodzi więc o:
Oczywiście praca SEO-wca (specjalisty od pozycjonowania stron w Google) nie kończy się na tym, co wymieniliśmy powyżej.
Każdą współpracę zaczyna się od porządnego audytu SEO, który polega na identyfikacji obszarów do poprawy i zaproponowaniu zmian, które można wprowadzić na stronie, aby działała sprawniej.
W trakcie procesu SEO należy też regularnie monitorować pozycje poszczególnych fraz oraz widoczność strony – te dane prezentuje się klientom w formie raportów, najczęściej comiesięcznych.
Wiesz już, jak wygląda pozycjonowanie strony? A może masz pytania? Daj nam znać! Możemy pomóc przeprowadzić wdrożenia WordPress oraz stworzyć dla Ciebie sklep na Woo-Commerce z odpowiednio przemyślaną ścieżką zakupową – idealną pod SEO.