Opublikowany: 1.02.2022/
Marketing internetowy to jedna z najbardziej dynamicznych dziedzin w świecie sprzedaży — nieustannie zmieniają się zachowania klientów, a razem z nimi algorytmy i trendy. Być może spotkałeś się z określeniem marketing automation — to metoda, którą nie tylko warto, lecz wręcz należy zastosować, prowadząc biznes w sieci w XXI wieku.
Jednym z najlepszych sposobów na ograniczenie pracy własnej czy działu obsługi klienta jest wprowadzenie do swojej firmy marketing automation. Narzędzia wchodzące w skład automatyzacji sprzedaży skutecznie zastępują działania człowieka, popełniając przy tym często mniej błędów. Marketing automation to strategia mająca na celu stworzenie spójnie działającego systemu, który płynnie przeprowadzi użytkownika przez cały proces zakupowy, wspierając go od wejścia na stronę aż do koszyka, a wreszcie samego zakupu i zostania stałym, lojalnym konsumentem. To wszystko może dziać się zupełnie samo, bez udziału człowieka, o dowolnej porze dnia i nocy, nie tylko w godzinach roboczych. Co wchodzi w skład marketing automation, jak takie działanie wygląda w praktyce i jakie korzyści może przynieść?
Kiedy budowanie marki przedsiębiorstwa jest już na wysokim poziomie, należy się skupić na dodatkowych aspektach, koncentrujących się na relacjach z nim. Wiele interakcji z klientem jest w pełni schematycznych i na tyle uniwersalnych, że zamiast wykonywania telefonów czy wymiany maili można je zastąpić właśnie metodą marketing automation — przykłady takich narzędzi to:
Podstawowe pytanie, jakie zadaje się przed wprowadzeniem nowego narzędzia, określa jego opłacalność — jakie są więc korzyści z automatyzacji marketingu? Przede wszystkim obniżenie kosztów obsługi klientów i optymalizacja czasu pracy Twoich pracowników. Z kolei zwiększenie ilości zbieranych danych oraz bardziej szczegółowa ich analiza znacząco poprawiają skuteczność działań marketingowych. Możliwa jest dzięki temu jeszcze lepsza personalizacja, na której skorzystają wszystkie twoje kampanie reklamowe, w tym np. kampanie Google Ads czy reklamy META Ads. Pozwoli Ci zwiększyć konwersję i liczbę leadów. Warto również wspomnieć o wysokiej wartości dla strategii marketingowej: automatyzacja marketingu oferuje bardziej zaawansowane śledzenie postępów sprzedaży i w efekcie możliwość wprowadzania praktycznych optymalizacji.