Jak pozyskiwać klientów dzięki spójności marki? Sprawdzone metody

Opublikowany: 26.11.2024/mateusz

jak pozyskiwać klientów

Czytając materiały dotyczące brandingu często spotkasz się ze stwierdzeniem, że spójność marki to tak naprawdę klucz do jej sukcesu — oczywiście jeden z wielu, ale nie mamy wątpliwości co do tego, że bez konsekwencji w budowaniu brandu nie ma takich efektów, na jakie czekasz. Zatem — jak pozyskiwać klientów, wykorzystując spójność? I jak tę spójność budować?

Spis treści
  • Jak pozyskiwać klientów? Postaw na spójność!
  • Jak spójność marki wpływa na pozyskiwanie klientów?
  • Jak pozyskiwać klientów dzięki spójności marki? Konkretne sposoby

Jak pozyskiwać klientów? Postaw na spójność!

W brandingu powszechnie wyróżniamy 4 poziomy spójności marki: wizualny, komunikacyjny, strategiczny i organizacyjny. Mówimy więc o tym, jak konsekwentny jest brand na płaszczyźnie identyfikacji wizualnej, czy komunikuje się z grupą odbiorców w sposób przemyślany i adekwatny, czy ma w ogóle strategię działania (w tym tę marketingową) oraz czy wewnętrzna kultura organizacji jest właściwie zaplanowana. I ostatecznie — czy wszystkie te cztery poziomy współgrają ze sobą nawzajem. Nie jest to oczywiście najłatwiejsze, ale zdecydowanie konieczne, jeśli chcesz wiedzieć, jak pozyskiwać klientów skutecznie i na długo.

Jak spójność marki wpływa na pozyskiwanie klientów?

  • Konsumentom łatwiej zaufać marce, która jest przewidywalna i konsekwentna w swoim przekazie. Jeśli mówisz do nich prostym językiem, który dobrze współgra z tym, co widzą od strony graficznej, a Twoja misja i wizja są jasno określone i egzekwowane — szybciej zdobędziesz zaufanie klienta, a co za tym idzie, jego zaangażowanie.
  • Spójny branding sprawia, że Twoja marka jest łatwiej rozpoznawalna niż konkurenci, dzięki czemu się wyróżnia. Szanse na to, że klient wybierze właśnie Ciebie spośród kilku innych firm — rosną.
  • Nie możesz też zapomnieć o sferze emocjonalnej. Klienci często przywiązują się do marek, które przekazują jasne wartości i emocje, najlepiej, jeśli są spójne z tym, w co sami wierzą i czego chcą. Jeśli marka będzie mieć niekonsekwentny wizerunek, z którym trudno się utożsamić, pozyskiwanie klientów może okazać się trudniejsze, nawet jeśli ceny będą konkurencyjne.

Widzisz, jak ogromne znaczenie dla zachowań konsumenckich ma to, w jaki sposób klienci postrzegają daną markę? Pamiętaj, że w marketingu chodzi nie tylko o aspekt estetyczny logo czy konkurencyjne ceny, wręcz przeciwnie: to dopiero wierzchołek góry lodowej, jaką jest dobra strategia.

jak pozyskiwać nowych klientów

Jak pozyskiwać klientów dzięki spójności marki? Konkretne sposoby

Chcesz być rozpoznawalny i mieć silną markę na rynku? Poniżej kilka sprawdzonych metod.

Twórz spójny storytelling

Przejmujące, ciekawe historie, które bazują na emocjach i często bardzo podprogowymi komunikatami przemycają wartości marki oraz pozwalają budować jej charakter. Storytelling to po prostu opowiadanie historii, ale w taki sposób, żeby wzbudzały emocje, czy te przyjemne (radość, rozbawienie), czy trudniejsze (wzruszenie, smutek, empatyczny żal), najważniejsze, by były intensywne.

Zadbaj o spójną identyfikację wizualną + komunikację

Jak to zrobić? Możesz na przykład używać wspólnego motywu w reklamach, kampaniach na social mediach, plakatach czy opakowaniach produktów — taki powtarzalny element wizualny w reklamach (np. specyficzny kolor, motyw graficzny) łatwo zapadnie w pamięć, a po pewnym czasie klienci będą kojarzyć te elementy z Twoją marką, co zwiększy skuteczność reklam. W konsekwencji będzie prostą odpowiedzią na to, jak pozyskiwać klientów! A jeśli do tego dodasz spójną komunikację (czyli np. z zabawnymi grafikami będzie współgrało luźne, humorystyczne copy), jesteś kolejny krok bliżej do sukcesu.

Wprowadź spójną obsługę klienta

Czy to moderatorzy w komentarzach na Facebooku, czy osoby na infolinii, czy pracownicy sklepu (stacjonarnego lub internetowego) — wszyscy powinni wiedzieć, jakie są wartości Twojej firmy i w jaki sposób chcesz dbać o klientów. Marka luksusowych mebli postawi na bardzo duży szacunek i zwracanie się np. per Pan/Pani, podczas gdy sklep z akcesoriami do wędrówek górskich może wybrać maksimum konkretów, minimum formy, czyli proste, rzeczowe odpowiedzi. Nie mniej ważna będzie komunikacja z pracownikami i wszystko, co z nią związane, czyli Employer Branding.