Marketing w czasach kryzysu. Jak prowadzić działania?

Opublikowany: 15.04.2022/mateusz

wpływ kryzysu na marketing

Od kilku tygodni media przepełnione są informacjami na temat zbliżającego się wielkimi krokami kryzysu finansowego.

Część firm traci płynność, część zawiesza działania. Gdy jedni toną inni świetnie prosperują. Jaki jest wpływ kryzysu na marketing? Czy cięcie kosztów firm musi również dotyczyć działań marketingowych?

Niekoniecznie.

„Dopiero odpływ pokaże, kto pływał bez majtek.”

– w tej parafrazie przysłowia znanego inwestora Warrena Buffeta jest sporo prawdy.

Klienci często zapominają, że marketing to proces długofalowy, to inwestycja, która może zaprocentować w czasach prosperity jak również w czasach kryzysu – ten przecież kiedyś się skończy a wtedy zyskają Ci, którzy w sposób rozsądny i konsekwentny wydawali pieniądze na działania marketingowe by zbroić się na „lepsze czasy”.

Jak prowadzić działania marketingowe podczas kryzysu?

Nie zatrzymuj działań i nie bój się podejmować inwestycji w rozwój swojego biznesu. W jaką reklamę w czasach kryzysu warto więc inwestować? Najprostsza odpowiedź brzmi – w skuteczną… czyli taką, która da przewagę Twojej firmie gdy opadnie pierwszy kurz po wielotygodniowym zamrożeniu gospodarki. Do takich działań z pewnością należy pozycjonowanie w wyszukiwarkach – to całkiem dobra okazja, by wyjść na prowadzenie i skorzystać ze swoistego przetasowania na do tej pory mocno konkurencyjnym rynku produktów i usług.

Wpływ kryzysu na marketing

Pamiętajmy również, że czas ogólnoświatowej kwarantanny to znacząco wzmożony ruch w Internecie – a to z kolei dobra okazja na skierowanie swojej oferty do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów. Dobrym rozwiązaniem będzie również inwestycja w reklamę na portalach typu LinkedIn. Raptowne zmiany na rynku pracy mogą spowodować wzmożony ruch przyszłych kandydatów do pracy, a wtedy reklama w mediach społecznościowych okaże się szczególnie skuteczna.

Podsumowanie

  • Marketing w czasie kryzysu wcale nie musi oznaczać radykalnego cięcia kosztów dotyczących tego sektora – jeśli tylko Twój budżet pozwala na racjonalne wydatki – bądź o krok przed innymi,
  • Kryzys może być szansą – nie tylko zagrożeniem – staraj się myśleć o wydatkach na marketing w kryzysie jako potencjalnej szansie,
  • Kryzys to dobry czas, by zrewidować swoją pozycję na rynku, innowacyjność, konkurencyjność – przez pryzmat dotychczasowych działań promocyjnych,
  • Kryzys w końcu minie – silna pozycja pozostanie – a to może okazać się Twoją mocną przewagą,
  • Wizerunek jest równie ważny w czasach kryzysu – pokazuje siłę marki.

Co możemy Ci zaoferować w ROXX?

Wyślij zapytanie