
Opublikowany: 26.03.2024/
Brief reklamowy to fundament udanej współpracy z agencją reklamową. Dobrze napisany dokument stanowi nie tylko zbiór cennych wskazówek, ale też pozwala uporządkować swoje myśli i cele związane z danym działaniem marketingowym, kampanią czy projektem. Chcesz wiedzieć, jak napisać brief reklamowy? Czytaj dalej!
Co to jest brief reklamowy? Brief reklamowy może być też nazywany briefem kreatywnym lub marketingowym. To szczegółowy dokument, który ma zawierać wszystkie niezbędne informacje na temat danej kampanii czy projektu.
Wzór briefu najczęściej tworzy agencja, a wypełnia go klient. Niektóre elementy może wypełniać agencja, jeśli klient nie ma takiej wiedzy (np. kwestia harmonogramu) – w briefie dobrze jest zaznaczyć, kto ma odpowiedzieć na dane pytania w sposób czytelny i jasny.
Co znajdziesz w briefie reklamowym? Jak go napisać?
Wskazówka: Jeśli nie zaznaczyliśmy inaczej, na pytania w poniższym briefie odpowiada klient.
Wskazówka: Na kolejnym etapie współpracy warto stworzyć timeline, który wskaże kluczowe informacje i terminy w przystępnej wizualnie formie.
NIekoniecznie! Na przykład:
Dlatego wzór briefu reklamowego to jedno, ale nie powinno się zawsze stosować go 1:1, ponieważ może nie spełnić wtedy do końca swojej roli. Najważniejszym celem briefu jest pozyskanie od klienta cennych informacji, które ułatwią agencji pracę.
Inwestując czas w stworzenie rzetelnego briefu reklamowego, dajesz swojemu zespołowi dobry start i zwiększasz szansę na zadowolenie klientów.