Zanim pomówimy o budowaniu marki, powiedzmy sobie, czym jest ona sama. Bynajmniej nie cytując słowniki czy encyklopedie, ale odnosząc rzecz do praktyki.
Marka jest tym, co tworzysz. To Twój biznes i cała forma, jaką przyjmuje. Sposób, w jaki o nim mówisz, znaki graficzne, z którymi go identyfikujesz, wartości, które wyznajesz, i cele, które sobie wyznaczasz. Naszym zadaniem jest wskazanie, które z tych elementów warto dokładnie przemyśleć i co zrobić, by składały się na spójną całość.
Budowanie marki to doprowadzanie do tego, że konsumenci dowiadują się o tym, że istnieje. Ale nie tylko – chodzi o to, by ją zapamiętali, by łączyli ją z pozytywnymi odczuciami i konkretnymi dobrami (materialnymi lub nie). To zapisywanie się w ich myślach dzięki nazwie, barwom firmowym, a przede wszystkim dzięki kontaktowi utrzymywanemu poprzez działania marketingowe.
Marka jest zarazem Twoim produktem i wizytówką. Na jej podstawie budujesz rozpoznawalność i zdobywasz zainteresowanie, a później większą uwagę odbiorców. To z kolei sprawia, że decydują się na Ciebie, niezależnie od tego, czy masz im do zaoferowania konkretne artykuły czy usługi. Spójna, przemyślana i odpowiadająca Twoim założeniom marka przekłada się na realny zysk. I nie mamy tu na myśli tylko pieniędzy – także zaufanie klientów, które wzbudzi Twój stabilny wizerunek.
Na budowanie marki i wizerunku firmy w ROXX składają się trzy filary: naming, branding i corporate identity.
Naming to nazywanie, zarówno marki, jak i produktów, które oferuje.
Branding oznacza właśnie wszelkie działania marketingowe dążące do tego, by konsumenci daną markę zapamiętali.
Corporate identity, czyli zespół elementów, z którymi marka jest identyfikowana. To nie tylko projektowanie logo i identyfikacja graficzna, ale i hasła reklamowe firmy, wartości i cele, a nawet wystrój biura czy ubiór pracowników – wszystko, co składa się na zewnętrzną prezencję marki.
Jeśli chcesz stworzyć kompletny i przemyślany wizerunek marki oraz podjąć działania, które doprowadzą do tego, że zapadnie w pamięć konsumentów – skontaktuj się z nami.