Mały Głód, fioletowo-biała, opatentowany odcień fioletu i mleczna krowa Milki, falka Coca-Coli i wielkie usta od Rolling Stonesów. Czemu wymieniamy te, jak się wydaje – losowe, elementy graficzne? Ponieważ wszystkie to key visuale. A w ten sposób o wiele łatwiej wytłumaczyć, czym właściwie są. Ponieważ to jeden z elementów naszej oferty, mówimy o nich trochę więcej.
Gdyby potraktować key visuale słownikowo, należałoby powiedzieć, że to graficzne motywy przewodnie marki. Pojawiają się na wszystkich jej materiałach i budują wspólny wizerunek. Niewiele to mówi. Prawda, że lepiej było posłużyć się przykładami?
Granica między logo a key visualem jest cienka, ale nie należy utożsamiać tych dwóch elementów. O tym, jak łatwo będzie je od siebie odróżnić, zadecyduje, czy KV jest skomplikowany i wieloelementowy, czy wręcz przeciwnie. Key visual nawiązuje stylem i kolorystyką do logo, może powstać na podstawie jego części (być na przykład wyjętym wprost z logo elementem), może też być całkiem nową formą graficzną. Jednak jak wspomnieliśmy wcześniej: graficzny motyw przewodni marki zawsze musi wpisywać się w całościową komunikację marki.
Key visuale można wykorzystywać w kampaniach reklamowych na najróżniejsze sposoby. Mogą służyć do zabawy z odbiorcą, być swego rodzaju kalamburem i przykładowo jedynym sposobem na oznaczenie tego, że dana reklama należy do konkretnej firmy. Pozwalają też boczną drogą dostać się do świadomości odbiorcy i zapisać w jego pamięci na dłużej. Po prostu na zasadzie skojarzenia.
W ROXX opracowujemy projektowanie key visuali na dwa sposoby. Jeśli już masz logo i identyfikację graficzną, opracujemy je na podstawie dostępnych materiałów i w zgodzie z nimi. Tak, by były spójne. Jeśli natomiast potrzebujesz pełnej usługi: tworzenia nazwy marki, tworzenie identyfikacji wizualnej, projekt logotypu a do tego key visualu – opracujemy te materiały graficzne od początku do końca.