Projektowanie logotypów

„Logo powinno być charakterystyczne, zapamiętywalne i proste. Nic więcej” – powiedział Paul Rand, jeden z najsłynniejszych projektantów szkoły szwajcarskiej, który stworzył znaki dla IBM, UPS, telewizji ABC czy Apple. Trzymamy się jego założeń i oferujemy projektowanie logotypów jako niezbędnych elementów corporate identity.

Czym różni się logo od logotypu?

Co to jest logo? To znak rozpoznawczy marki, jej wizualny symbol. Odnosi się do tego, czym się zajmujesz i jakie wartości chciałbyś reprezentować. Oddziałuje przez kolor i formę. Pojawi się na wszystkich elementach związanych z Twoją firmą, będzie jej wizytówką. Czym jest logotyp? To natomiast połączenie logo (grafiki) i typografii.

Dlaczego projektowanie logotypu jest tak ważne?

Logotyp służy do identyfikacji marki. Konsumentom pomaga odróżnić ją od innych. Często staje się wartością samą w sobie, nawet elementem popkultury (jak logo Coca Coli). Bywa, że przesądza o zakupie tego, a nie innego produktu. Nie jest jednak od niego ważniejsze. Oprócz tego wraz z procesem odpowiedniego tworzenia nazwy marki pomaga zbudować rozpoznawalność tego, co oferujesz.

Zakres prac
  • logo
  • symbol
  • logotyp

Jak wygląda projektowanie logotypów w ROXX?

W ramach projektowania logotypów gwarantujemy Ci: logo, symbol oraz logotyp, czyli znak w połączeniu z tekstem.

Punktem wyjścia tradycyjnie jest dla nas poznanie Ciebie, Twojej marki oraz Twoich produktów czy usług. Dowiadujemy się, jakie wartości wyznajesz i z czym chciałbyś być kojarzony. Nim przedstawimy Ci propozycję, sprawdzamy, czy ktoś nie zarejestrował pomysłu takiego jak nasz. Następnie dopracowujemy szczegóły. Kiedy zaakceptujesz projekt, tworzymy księgę znaku, czyli najprościej: instrukcję właściwego używania logotypu, wyszczególnienie jego wariantów i informacji, w jakim otoczeniu kolorystycznym może występować.

Przy tworzeniu logotypu zwracamy uwagę zwłaszcza na 3 rzeczy: symbolikę, jaką dany kształt może ze sobą nieść pod względem historii i kultury, znaczenie i oddziaływanie koloru, który zamierzamy wykorzystać, oraz adekwatność typografii.

Jeśli zakładasz własny biznes i potrzebujesz zespołu znaków, które pomogą go identyfikować lub chciałbyś przeprowadzić rebranding marki, skontaktuj się z nami.